Bevar det gode forhold til kunderne med et respektfuldt inkasso forløb

Bevar det gode forhold til kunderne med et respektfuldt inkasso forløb

Når man starter en virksomhed op fra bunden, kan der hurtigt opstå mange uventede situationer. Det kan være alt fra problemer med en ikke-funktionel hjemmeside, til problemer internt blandt medarbejderne. Mange oplever dog også hurtigt, at komme i klemme i kontakt med deres kunder. De fleste kunder betaler altid regningen, så længe firmaet har leveret et godt produkt. Men på et tidspunkt i processen vil de fleste virksomheder dog opleve, at støde på kunder som nægter at betale for ydelsen. Er der tale om et privat tømrerfirma, eksempelvis, kan kunden eksempelvis være så utilfreds med resultatet, at han nægter at betale. Dette kan ske på trods af, at firmaet har leveret et produkt af højeste kvalitet.

Når en kunde ikke vil betale sin regning, vil firmaet umiddelbart først starte med at sende rykkere med posten. Her kan det nemlig virke uklart, om kunden blot har glemt at betale, eller om han slet ikke har tænkt sig at betale for ydelsen overhovedet. Efter flere rykkere, må virksomheden se sig tvunget til at tage andre midler i brug. Dette kan være ubehageligt for firmaet, der kan være bekymrede over at få et dårlig forhold til sine kunder. Derfor er det vigtigt at have et tæt samarbejde med en tredjepart, der hjælper virksomheden igennem sagen. Denne tredjepart kan hjælpe i det begyndende forløb, samt tage sig af de efterfølgende inkasso sager.

Få professionel hjælp til indenretslig inkasso

Der er mange måder at gå til en kunde, som ikke har betalt sin regning. Udover at sende rykkere kan man kontakte vedkommende direkte for at høre, om problemet ligger ved ydelsen. Er dette tilfældet, kan firmaet med fordel undersøge, om ydelsen kan forbedres, inden der gøres en større sag ud af tilfældet. Nægter kunden fortsat at betale, kan man indsende et inkassovarsel. Denne advarer kunden om, at det gældende beløb nærmer sig en grænse for, hvornår det senest skal betales, før sagen anmeldes. Når sagen bliver indenretslig, er det her vigtigt at have styr på virksomhedens egne rettigheder. Det kan nemlig være svært at begå sig indenfor retssystemet. Det er således vigtigt at være forsikret af en tredjepart, som kan gribe ind og tage hånd om situationen.

Et firma, der beskæftiger sig med disse sager, er derfor vigtigt at have i baghånden. Det er en måde for virksomhederne at sikre sig, at de ikke får et dårligt forhold til deres kunder fra starten. Det professionelle firma vil nemlig altid sørge for, at problemet med kunden bliver løst hurtigst muligt, og med en god og værdig tone. Det øger sandsynligheden for, at kunderne kommer igen. Det er yderligere også vigtigt, at kunden aldrig føler sig unødvendigt truet eller dårligt behandlet, hvis der blot er tale om en mindre forglemmelse i forhold til at betale regningen. Alle former for inkasso skal derfor behandles ligeværdigt, samt med en professionel håndtering af alle de problemer, der måtte opstå i forløbet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *